Yhdistys

Kanta-Hämeen Parkinson yhdistys ry on aloittanut toimintansa 1.1.2015. Ja tätä aiemmin Hämeenlinnassa on toiminut 20-vuotta Hämeenlinnan seudun Parkinson-kerho.

Tavoitteenamme on auttaa ja tukea sairastavia ja heidän läheisiään. Haluamme aktivoida kaikki Parkinsonin tautiin sekä muihin liikehäiriösairauksiin sairastuneet mukaan toimintaan. Lisäksi tavoitteemme on hoidon ja sosiaalisten etuuksien parantaminen.

Liittymällä Kanta-Hämeen Parkinson Yhdistyksen jäseneksi tuet toimintaamme.

Jäsenenä saat

• Tervetuloa jäseneksi -tietopaketin
• maksuttoman liikehäiriösairauksien erikoislehden Hermolla neljä kertaa vuodessa
• yhdistyksesi palvelut kuten infotilaisuudet ja aktiviteetit
• tukea vertaisiltasi
• neuvoja sairauteen, sosiaaliturvaan ja liikuntaan liittyen
• tietoa kuntoutus- ja sopeutumisvalmennuskursseista sekä tuetuista lomista
• yhteistyökumppaniemme tarjoamat jäsenedut

Jäsenyytesi avulla liitto

• kehittää ja tarjoaa liikehäiriösairaiden erityistarpeet huomioivaa kuntoutusta
• kehittää ja tarjoaa soputumisvalmennusta liikehäiriösairaille ja heidän läheisilleen
• tuottaa tietomateriaalia kuten oppaita, videoita ja liikehäiriösairauksien erikoislehteä
• järjestää tietopäiviä sairastuneille ja heidän läheisilleen
• tekee näkyväksi sairastuneiden palvelutarpeita ammattilaisille ja päättäjille
• toimii liikehäiriösairaiden parhaana asiantuntijana yhteiskunnassa

Jäsenmaksu on 25 euroa

Jäseneksi voivat liittyä sairastuneiden ja heidän läheistensä lisäksi ammattihenkilöt tai muut liiton toiminnan tukemisesta kiinnostuneet.

Voit liittyä toimintaamme mukaan postittamalla Suomen Parkinson-liiton ilmoittautumislomakkeen tai täyttämällä lomakkeen netissä osoitteessa:

Tieto kulkee liiton kautta emoyhdistyksellemme, joka on Kanta-Hämeen Parkinson-yhdistys ry:lle.

Lisätietoja yhdistyksen toiminnasta

Kanta-Hämeen Parkinson-yhdistys ry

Puheenjohtaja Jari Haapa-aho

khparkinsonyhdistys@gmail.com