Toiminta ja tapahtumat

RIKSU-PARKKIS

RIIHIMÄEN PARKINSON-KERHO

Riihimäen Parkinson kerho on perustettu 12.2.1996 ja se kuuluu Kanta-Hämeen Parkinson-yhdistykseen. Kerhossa on noin 25 jäsentä Riihimäeltä ja naapurikunnista.
Kerhon päätarkoitus on tuoda lähialueen Parkinsonia sairastavat ja heidän läheisensä yhteen.
Kerho luo mahdollisuuden ystäväpiirin laajentamiseen. vertaistukeen, kuntoutukseen ja muuhun erilaiseen virkistystoimintaan. Riihimäen kerhoon ovat kaikki lämpimästi tervetulleita, uusia jäseniä toivotaan löytyvän myös vuoden 2024 aikana.
Kerhossa saa lisätietoa Parkinsonin taudista ja erilaisista kuntoutus mahdollisuuksista.
Aktiviteettejä ja virkistystilaisuuksia järjestetään myös yhdessä Kanta-Hämeen Parkinson yhdistyksen kanssa.
Vuoden 2024 toiminta käynnistetiin vuosikokouksella torstaina 25.1.2024 missä valittiin toimihenkilöt kerholle.
Kerhon kokoukset pidetään joka kk. 2. tiistai klo 15 eli kevään kokouspäivät ovat 13.2, 12.3, 9.4 ja 14.5. Kokouksissa päätetään yhdessä mitä on tarve parantaa ja mitä haluamme tehdä, kaikki ideat ovat tervetulleita.
Kesäkuussa vielä ennen kesälomakauden alkua on tarkoitus tavata jollain sopivalla virkistysretkellä.
Ensimmäinen tuolijumppa pidettiin maanantaina 15.1 klo 15-15:45 Riihimäen maauimalan yläsalissa, Salpausseläntie 16. Tuolijumpat jatkuu maanantaisin samaan aikaan. Boccia pelataan tiistaisin samassa paikassa eli Riihimäen maauimalan yläsalissa klo 15-16.
Kerhon omalla aktiivisella toiminnalla ja yhteistyöllä Kanta-Hämeen Parkinson yhdistyksen kanssa on tarkoitus kehittää toimintaa aina vaan paremmaksi.
Riihimäen kerhon puheenjohtaja on yhdistyksen hallituksen jäsen, se takaa tehokkaan yhteistyön ja läpinäkyvän toiminnan. Yhteistyötä ja vastuuta yhdistyksen kanssa on selkeytetty ja parannettu merkittävästi uusilla säännöillä, säännöt hyväksyttiin viime vuonna 2023. Kerholla on omat nettisivut: https://riksuparkkis.webnode.fi ("googlaa" netissä riksuparkkis). Tutustukaa kerhon toimintaan ja viesteihin myös netissä. Kokouksista ilmoitamme Aamupostin Seurat- ja järjestöt -palstalla. WhatsApp-ryhmään pääsee pj. Ilkka Saalin kautta. Ota rohkeasti yhteyttä! Lämpimästi tervetuloa Riihimäen Parkinson kerhon toimintaan, sen kautta saat uusia ystäviä, vertaistukea ja virikkeitä.

Ilkka Saali (pj): ileppi64@gmail.com, 040 5073405
Jarmo Kostiainen (sihteeri): jarmo.kostiainen59@gmail.com
, 050 2641

Riksu-Parkkis kerhon kotisivut https://riksuparkkis.webnode.fi